Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare Etcon. Tänk på att att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för utryckningen.
Om du har fastnat i hissen är det viktigt att du trycker på larmknappen i hissen minst 15 sekunder. Larmet går direkt till en larmoperatör. Om du ser att hissen stannat i din trappuppgång en vardag under dagtid, ring Schindlers hiss 020-31 33 33 och anmäl felet och rätt adress. Efter kontorstid kontakta någon i Styrelsen som vidarebefordrar ärendet till Schindler. Styrelsens kontaktuppgifter finns här på hemsidan.
VIKTIGT: Vid akut skada eller liknande efter felanmälan stängt ska anmälan göras till fastighetsjouren på Jourmontör Securitas tel. 08-657 77 00 Felanmälan Alova teknisk förvaltare Telefon 08-749 27 00 www.alova.se Kontakt Fastum, ekonomisk förvaltare vid frågor om t.ex. avier Kontakt Fastum Telefon: 90 220, vardagar mellan 07.30 - 16.00 https://www.fastum.se Du kan själv gå in på Fastum Direkt och legitimera dig med ditt Bank ID.
Kylskåp, frys, spishäll, ugn, diskmaskin eller micro Kontakta IKEA på telefon 0476-64 94 80 eller handla.ovrigt.rekl@ikea.se. Märk ditt mejl med ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”. Se ytterligare info om felanmälan för vitvaror i Bopärmen. Tvättmaskin eller torktumlare Kontakta Siemens på telefon 0771-11 22 77. Du måste uppge ett servicenummer som finns angivet på en klisterlapp som är placerad någonstans på maskinen. Kombimaskin Cylinda Ring 0771-25 25 00 eller gör din felanmälan på www.cylinda.se. Observera att du behöver uppge uppgifter som du hittar i Cylindas garantibevis som finns sparat under fliken "Min lägenhet". Bredband telefoni och TV Kontakta leverantören av dessa tjänster. Com Hem kontaktas på telefon 90 222 vardagar 08.00 - 21.00, helgdagar 09.00 - 18.00. Se även www.tele2.seför andra möjligheter till hjälp.